fitorfat.blogg.se

Vägen mot drömkroppen!

Tankar kring bröstoperationen!

Kategori: Allmänt

Det här blogginlägget skulle kunna bli 1 mil långt, för det är ungefär så mycket tankar och funderingar jag har kring det här med bröstoperationen, men jag ska försöka begränsa mig något, även om det inte är min starkaste sida!
 
Som flera av er vet så gick jag på konsultation hos Eija den 9:e april och fick tid den 21:a maj för bröstlyft + förstoring. Konsultationen var sidådär, men å andra sidan vad jag redan föreberedd på att hon inte är så bra på just konsultationer så det kom inte som någon överraskning. Så här i efterhand visste jag knappt vilka typer av inlägg vi valt och det är ju ganska grundläggande egentligen...
 
Oron inför hur resultatet skulle bli började komma efter att jag sett en riktigt dålig bild på Plastiskoperationsforum (POF) som Eija gjort. Det var visserligen bara en bild och personer i min närhet lyckades lugna mig så att jag slutligen såg fram emot operationen den 21:a igen..... Tills igår!
 
La själv ut en tråd på POF och blev varnad av flera att inte göra lyft hos Eija. Den första skrev nåt i stil med; vore jag du så skulle jag titta på tidigare resultat hon gjort - sagt och gjort och avbokningen var ett faktum! Utav de 7 olika patienterna som lagt ut bilder på samma typ av operation som jag skall göra så är ALLA skräckexempel. Ärren är stora, breda och fula och formen på brösten är allt annat än snygg. Där sätter inte jag min fot för att låta henne skära i mig. Chansen att jag skulle bli nöjd än ungefär lika med noll, och det handlar trots allt om 57 lax + MIN kropp som jag ska leva med för resten av livet.
 
Flera andra varnade också, även tjejer som gjort lyft hos henne och en skrev att hon verkligen avrådde mig. En annan skrev ungefär samma sak och att Eija hade varit jättesvår att ha och göra med när hon reklamerade. Först skulle hon få betala hela kalaset en gång till men till slut skulle hon får det efter många om och men. Oavsett vad, så är det inte ens sådan kirurg jag vill ha att göra med.
 
Som person tar jag ofta hastiga beslut och när jag väl bestämt mig för något så kan ingenting stoppa mig. Tyvärr så har jag fått lida på grund av den egenskapen ett ex antal gånger i mitt liv - inte minst när jag köpte en stuga alldeles för dyrt, och därför så har jag lärt mig av mina misstag.
 
Jag bestämde mig för att istället för att stressa fram en någorlunda bra kirurg med rätt datum (helst runt den 21:a maj då jag redan tagit ledigt), så skulle jag leta RÄTT kirurg och anpassa mig efter dennes tider, om det så är i höst! Efter att ha ventilerat tankarna ännu mer på POF under hela dagen igår så kom jag fram till att Patrik Höijer på Laser & Estestik i centrala Stockholm är kirurgen som ska få äran att ta hand om mig. Jag kollade igenom de bilder han gjort och utav de 20 första så var alla perfekta. Han gör runda fina bröst med utomordentligt bra ärr. Jag letade negativ info i trådar om honom men hittade INGENTING. Jag hittade bara andra tjejer som undrade varför dom heller inte kunde hitta något negativt om honom. Det positiva är att alla skriver att han är helt underbar med sina kunder, är generös med eventuella korrigeringar och är lättillgänglig även utanför arbetstid.
 
Det sistnämna fick jag erfara redan igår, söndag! Jag mailade honom bilder på mig själv för att höra om han trodde att det gick att göra enbart förstoring på mig, då jag verkligen vill slippa lyft. Svaret var ja, om jag kunde tänka mig runt 650CC för att fylla ut huden. Miitt svar är tveklöst ja. Hade planerat in 550 innan och jag har 100 gånger hellre en storlek för stora än en massa ärr överallt som man får av ett lyft. Stora bröst är snyggt tycker jag, och passar min kropp som är naturligt kurvig. Dock tänker jag säga på konsultationen att han gärna får göra så små som möjligt, så länge det fyller ut hela huden och blir minst 550CC!
 
 
 
 
I morse ringde jag först till Eija och avbokade min tid. Skyllde på att jag inte gått ner i vikt som planerat (ljög, men vafan ska man göra?!) och sedan ringde jag till Laser & Estestik. Patrik operarar med narkos på torsdagar och fredagar och den bästa tiden hade såklart varit 22 eller 23:e maj för mig eftersom jag redan är ledig i 2 veckor efter det. Dock var det såklart fullbokat, men jag står som första reserv och hur elakt det än låter så hoppas jag innerligt att någon avbokar eller blir sjuk så att jag får sno dennes tid.
 
Men jag har också bokat in en tid den 4 juli, som jag kommer att ta om jag inte får tid i maj. Tid för konsultation har jag nu den 17:e maj och då ingår också 3D stimulering, vilket känns kul även om jag läst att det tyvärr oftast inte blir som på bilderna ändå.
 
Summan av det hela är att jag numera är en överlycklig tjej som ska få gå till en riktigt duktig kirurg som ska göra en förstoring på mig. Risken finns väl förvisso att han på konsultationen säger att det blir bäst resultat med lyft, men jag håller tummarna för att det ska bli bra ändå. Och som sagt, hellre lite häng så länge brösten är större och fastare än en massa ärr överallt...!
 
 
Så här såg jag ut förr och det är väldigt stor skillnad från nu. Fyller inte ut mina gamla bh-ar längre i och med viktnedgången som just nu är ca -16 kg. Förut hade jag en stor D -kupaoch nu fyller jag inte ens ut en C-kupa ordentligt!

 
Kommentera inlägget här: